September 2018
M T O T F L S

Kommande aktiviteter

Inga aktiviteter

Trädgårdsföreningen i Jämtland är ansluten till Riksförbundet Svensk Trädgård. Detta är en ideell, rikstäckande organisation för ca 33 000 hemträdgårds-ägare.Det finns idag drygt 164 lokalföreningar knutna till riksförbundet.
Riksförbundets syfte är att främja miljövänlig och resurs-bevarande fritidsodling. Som medlem stödjer du riks-organisationens arbete för att bevaka fritidsodlingens intressen när det gäller forskning och försök, rådgivning och utformning av lagar och förordningar som kan påverka dig som hemträdgårdsodlare.
Riksförbundet Svensk Trädgård hette från början Sveriges Pomologiska Förening och bildades år 1900. Visste du att den svenska zonkartan och indelningen av landet i åtta odlingszoner är ett resultat av föreningens arbete?
Som medlem får du sex nummer per år av tidningen Hemträdgården, en av landets största trädgårds-tidningar, full av inspiration och idéer, kunskap och färger. Här medverkar de flesta av landets absolut främsta trädgårdsskribenter. Du får också fri rådgivning via telefon eller e-post och rabatter på böcker och växter.